Sprawy, prawo administracyjne – Warszawa

Razem stawimy czoła państwu

Nie musisz samodzielnie mierzyć się z administracją – pomożemy Ci.

Praktyka

Rzucamy wyzwanie systemowi. I wychodzimy zwycięsko.

Zderzenie z machiną urzędniczą bywa stresujące. Znamy sposób działania urzędów i myślenie urzędników. Naszym celem jest skierowanie Twojej sprawy na właściwe tory. We współpracy z nami to Ty jesteś w centrum. Jesteśmy Twoim niezawodnym partnerem.

Więcej

Dzięki doświadczeniu z pracy w urzędach, znamy je od wewnątrz i skutecznie radzimy sobie z wyzwaniami prawnymi. Nasze sukcesy mówią same za siebie.

Specjalizujemy się w skargach do WSA i NSA, a także w doradztwie z zakresu prawa administracyjnego. Możesz liczyć na pełen profesjonalizm i zaangażowanie w Twojej sprawie.

Skorzystaj z naszej pomocy, aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje Tobie prawo.

Odwołanie od decyzji administracyjnej

Jeśli nie zgadzasz się z decyzją organu pierwszej instancji, masz prawo złożyć odwołanie. Pomożemy Tobie wnieść skuteczne odwołanie i poprowadzimy proces aż do rozstrzygnięcia.

Czytaj więcej

Unieważnienie decyzji

Postępowanie o stwierdzenie nieważności decyzji ma na celu usunięcie z obrotu prawnego decyzji administracyjnych dotkniętych poważnymi wadami prawnymi. Pomagamy unieważnić decyzję, której nie da się już podważyć w zwykłym trybie.

Czytaj więcej

Wznowienie postępowania

Wznowienie postępowania administracyjnego umożliwia ponowne rozpatrzenie Twojej sprawy, która została już ostatecznie zakończona. Badamy podstawy i dążymy do wznowienia postępowania, aby uzyskać nowe rozstrzygnięcie w sprawie.

Czytaj więcej

Skarga administracyjna do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA)

Wniesienie skargi administracyjnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) jest możliwe po wyczerpaniu drogi administracyjnej, czyli po wydaniu ostatecznej decyzji przez właściwy organ. Wiemy jak skutecznie argumentować przed sądem Twoje stanowisko. Możesz nam zaufać.

Czytaj więcej

Skarga kasacyjna do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA)

Skarga kasacyjna kierowana do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) poddaje Twoją sprawę rozpatrzeniu przez skład sędziowski tego sądu. Wyrok NSA jest ostateczny i nie przysługują już od niego żadne inne środki odwoławcze.

Czytaj więcej

Koncesje, zezwolenia, licencje

Korzystanie z profesjonalnej pomocy prawnej na etapie przed wszczęciem postępowania o udzielenie zezwolenia może zaoszczędzić Twój czas i pieniądze. Wspomożemy Cię w stworzeniu profesjonalnego planu działania oraz mapy prawnej, aby uzyskać niezbędne pozwolenia, zgody i koncesje.

Czytaj więcej

Porady prawne

Porada prawna umożliwia dokładne przedstawienie stanu prawnego, w tym identyfikację potencjalnych ryzyk i rozwiązań. Zaprezentujemy Tobie prostym językiem Twoją sytuację prawną i zarekomendujemy rozwiązania.

Czytaj więcej

Mediacja administracyjna i negocjacje

Mediacja w postępowaniu administracyjnym to alternatywny sposób rozwiązania sprawy. Nasze wsparcie prawne w mediacji i negocjacjach z organem pozwoli Ci osiągnąć optymalne, zgodne z prawem rozwiązanie, które uwzględni Twoje interesy.

Czytaj więcej

Sprawy

Doświadczenie w sprawach administracyjnych

Odpłatność za pobyt w DPS a umowa dożywocia – decyzja zmieniająca

Do Kancelarii zgłosili się klienci, którzy otrzymali decyzję o ustaleniu odpłatności za pobyt bliskiej im osoby w Domu Pomocy Społecznej…


Odrolnienie działki i wyłączenie z produkcji rolnej w mieście

Kancelaria wspiera klienta w odrolnieniu działki miejskiej i w sprawie prowadzenia handlu w mieście, a także postawienia na działce tymczasowych…


Czy odszkodowanie za zakaz konkurencji wyklucza status bezrobotnego?

Do Kancelarii zgłosił się klient, któremu Powiatowy Urząd Pracy odmówił przyznania statusu osoby bezrobotnej z uwagi na uzyskiwanie przychodu z…


Czytaj więcej

Kancelaria prawna prawo administracyjne Warszawa

Skontaktuj się

Michał Marcinkowski Radca prawny, prawnik

Michał Marcinkowski

radca prawny

Tajemnica

Zachowanie tajemnicy zawodowej to dla nas podstawa. Bezpieczeństwo i poufność Twoich informacji traktujemy priorytetowo. Stosujemy profesjonalne metody ochrony Twoich danych.

Profesjonalizm

Nieustannie rozwijamy naszą wiedzę i doświadczenie. Jesteśmy specjalistami prawa administracyjnego. Otrzymasz od nas starannie przemyślane i trafne rozwiązania prawne.

Dostępność

Wykorzystuję technologie i mobilność, aby zapewnić Ci profesjonalną obsługę prawną bez względu na Twoje aktualne położenie. Masz dostęp do usług prawnych praktycznie w każdym miejscu i czasie.

Konsultacje

Poznaj ocenę sprawy na BEZPŁATNEJ konsultacji

Dlaczego warto skorzystać z bezpłatnej konsultacji?

  • Konsultacja jest bezpłatna i do niczego Cię nie zobowiązuje.
  • Omówisz sprawę z radcą prawnym.
  • Otrzymasz profesjonalną ocenę sprawy i możliwości współpracy.

#Blog

Najnowsze artykuły z #prawoadministracyjne

Nieefektywność w JST, czyli kiedy i do kogo skarga na wójta, burmistrza, prezydenta miasta?

Skarga na wójta może być wniesiona jeżeli organ działa niezgodnie z prawem lub nadmiernie biurokratycznie. Przed jej wniesieniem warto jednak dokładnie zapoznać się ze specyfiką tego rozwiązania.


Zezwolenie na pracę dla cudzoziemca w Polsce – podstawowe informacje

Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce wymaga spełnienia szeregu formalności, w tym uzyskania odpowiednich zezwoleń na pracę. Proces ten obejmuje różne typy zezwoleń, zależnie od rodzaju pracy i statusu cudzoziemca. Kluczowym elementem jest opinia starosty, znana jako test rynku pracy, która potwierdza brak dostępnych polskich kandydatów. W artykule omówimy rodzaje zezwoleń, procedury ich uzyskiwania oraz wymagane dokumenty.…


Zezwolenie na pobyt czasowy w celu prowadzenia działalności gospodarczej dla cudzoziemca w Polsce

Polska, będąca jednym z dynamicznie rozwijających się krajów w Europie Środkowej, przyciąga coraz więcej przedsiębiorców z zagranicy. Możliwość prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce oferuje nie tylko dostęp do dużego rynku wewnętrznego, ale również sprzyjające warunki do inwestycji i innowacji. Aby móc legalnie prowadzić działalność gospodarczą w Polsce, cudzoziemcy muszą uzyskać zezwolenie na pobyt czasowy. Proces…


Prawnik, specjalista prawa administracyjnego Warszawa

Pytania i odpowiedzi

Masz pytania odnośnie sprawy administracyjnej? Przeczytaj odpowiedzi na najczęstsze pytania. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, skontaktuj się ze mną.

Odwołanie od decyzji administracyjnej jest składane do właściwego organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Zazwyczaj organem właściwym do rozpatrzenia odwołania jest organ administracji publicznej wyższego stopnia, chyba że obowiązują przepisy szczególne.

Zgodnie z prawem, odwołanie nie musi zawierać szczegółowego uzasadnienia; wystarczy, że z niego wynika, iż strona nie jest zadowolona z wydanej decyzji. Niemniej jednak, w praktyce uzasadnienie i zarzuty do decyzji administracyjnej są istotne dla osiągnięcia sukcesu. Jeśli masz uwagi dotyczące treści decyzji oraz przebiegu postępowania administracyjnego, powinieneś zwrócić na nie uwagę organowi odwoławczemu, przedstawiając zarzuty odnoszące się do procedury lub stosowania prawa.

Odwołanie od decyzji administracyjnej musi być złożone na piśmie i spełniać wymogi dotyczące każdego innego pisma składanego w postępowaniu administracyjnym.

Termin na złożenie odwołania od decyzji administracyjnej wynosi 14 dni od dnia doręczenia stronom decyzji administracyjnej. Jeśli decyzja została ogłoszona ustnie, termin rozpoczyna się od dnia ogłoszenia.

Jeśli zależy Ci na wstrzymaniu decyzji administracyjnej, powinieneś złożyć odwołanie, ponieważ samo wniesienie odwołania w terminie powoduje wstrzymanie wykonania decyzji (zgodnie z art. 130 KPA). Ponadto przed upływem terminu do złożenia odwołania decyzja nie może być wykonana. Jednakże, aby wstrzymać wykonanie decyzji, odwołanie musi być skuteczne.

Warto jednak zaznaczyć, że odwołanie od decyzji nie zawsze skutkuje wstrzymaniem jej wykonania. Tak się dzieje tylko w dwóch przypadkach:

  • gdy decyzja została objęta rygorem natychmiastowej wykonalności (zgodnie z art. 108 KPA);
  • gdy decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu na mocy ustawy.

Samo wniesienie skargi do WSA nie wstrzymuje wykonania aktu administracyjnego lub czynności (art. 61 § 1 PPSA). Jest jednak możliwe wstrzymanie wykonania aktu lub czynności zarówno przez organ administracji, jak i przez Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Organ, który wydał decyzję, może w ramach autokontroli wstrzymać wykonanie aktu administracyjnego lub czynności jeszcze przed przekazaniem sprawy do WSA. Wstrzymanie to zazwyczaj może nastąpić na wniosek strony skarżącej lub z urzędu. Procedura wstrzymania wykonania aktu lub czynności jest dokładnie opisana w ustawie Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

Pierwszym uprawnionym do wstrzymania wykonalności decyzji jest zatem organ administracji. Jednakże odmowa wstrzymania wykonania aktu lub czynności przez organ nie uniemożliwia skarżącemu złożenia wniosku do sądu.

Po przekazaniu sprawy do sądu, WSA może na wniosek strony skarżącej wstrzymać wykonanie aktu lub czynności, gdy istnieje ryzyko znacznej szkody lub trudnych do odwrócenia skutków. Ważne jest, aby uzasadnić i wykazać istnienie przyczyny, dla której żądane jest wstrzymanie wykonania aktu lub czynności organu administracji. Należy jednak pamiętać, że możliwość wstrzymania wykonania aktu na wniosek nie dotyczy przepisów prawa miejscowego, które weszły w życie, chyba że ustawa szczególna wyłącza takie wstrzymanie ich wykonania.

Nie, wniesienie skargi administracyjnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie nie wstrzymuje automatycznie wykonania decyzji administracyjnej.

W postępowaniu kasacyjnym przed Naczelnym Sądem Administracyjnym (NSA), można złożyć wniosek o wstrzymanie wykonalności wyroku WSA, który oddalił skargę administracyjną. Wniosek taki może być skierowany przez skarżącego i może prowadzić do wydania postanowienia przez sąd, które wstrzymuje wykonanie w całości lub w części aktu lub czynności, jeśli istnieje ryzyko znacznej szkody lub trudnych do odwrócenia skutków.

Jednakże są pewne wyjątki, gdzie przepisy prawa miejscowego, chociaż weszły w życie, mogą być wyłączone z takiego wstrzymania wykonania decyzji administracyjnej.

Zgodnie z prawem, skargę administracyjną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) wnosi się w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu.

Skargę kasacyjną wnosi się do sądu, który wydał zaskarżony wyrok lub postanowienie, w terminie 30 dni od dnia doręczenia stronie odpisu orzeczenia wraz z uzasadnieniem.

Efektywność rozpatrywania spraw administracyjnych, zwłaszcza przez sądy I instancji, takie jak Wojewódzkie Sądy Administracyjne, jest zazwyczaj wyższa niż w przypadku sądów powszechnych.

Z mojego doświadczenia wynika, że większość spraw o umiarkowanym stopniu skomplikowania jest rozstrzygana przez WSA w ciągu 6 miesięcy. Często nawet w sprawach mniej złożonych decyzje zapadają w 3-4 miesiące.

Jednakże problem pojawia się na etapie postępowania kasacyjnego przed NSA, gdzie oczekiwanie na rozstrzygnięcie może trwać od 12 do nawet 24 miesięcy. Wiele zależy od tego, czy wnioskujemy o rozpoznanie sprawy na rozprawie, co znacznie wydłuża czas postępowania. Większość spraw jednak nie wymaga tego, a rozpatrzenie skargi kasacyjnej na posiedzeniu niejawnych znacząco przyspiesza proces.

W każdym przypadku ustalamy koszty indywidualnie przed rozpoczęciem współpracy prawnej.

W sprawach administracyjnych, kancelaria stosuje cennik usług prawnych jako punkt wyjścia. Reprezentacja przed sądem opłacana jest na podstawie stawki godzinowej.

W sytuacji spraw administracyjnych przed WSA i NSA, istnieje możliwość zastosowania tzw. success fee, czyli wynagrodzenia za sukces. Polega to na płaceniu części honorarium pełnomocnika za prowadzenie sprawy oraz dodatkowej premii za uzyskany wynik. Taki model płatności stosujemy zwłaszcza, gdy sprawa dotyczy określonej kwoty pieniężnej.

„Success fee” najczęściej jest określone w formie procentowej, jednak można je ująć także kwotowo.

Success fee zazwyczaj określa się procentowo, choć można także ustalić je kwotowo. Zaletą tego rozwiązania jest dodatkowa motywacja pełnomocnika do osiągnięcia pozytywnego rezultatu, od którego zależy jego wynagrodzenie. Warto jednak podkreślić, że success fee nie stanowi jedynego elementu wynagrodzenia radcy prawnego czy adwokata.

Koszt pomocy prawnej zależy od różnych czynników:

  1. Stopień skomplikowania i trudność sprawy – im bardziej złożona sprawa, wymagająca większego nakładu czasu i pracy, tym wyższy koszt pomocy prawnej.
  2. Dziedzina prawa – sprawa administracyjna może dotyczyć tylko prawa administracyjnego, ale również zawierać elementy z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego lub innych specjalnych ustaw.
  3. Czas potrzebny na pomoc prawną – jeśli jest to sprawa pilna, na przykład skarga musi zostać złożona w ostatniej chwili, koszty mogą być wyższe.
  4. Liczba rozpraw – im więcej rozpraw, tym wyższe koszty związane z reprezentacją przed sądem.
  5. Wartość przedmiotu sprawy – im wyższa wartość, tym większe koszty i zazwyczaj większa złożoność sprawy.

Sporządzenie skargi kasacyjnej do NSA wymaga zachowania wysokiego stopnia formalizmu określonego przepisami prawa, w szczególności konieczności sformułowania skutecznych i dobrze uzasadnionych zarzutów wobec wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zgodnie z przepisami, możliwe jest sporządzenie i złożenie skargi kasacyjnej jedynie za pośrednictwem profesjonalnego pełnomocnika, takiego jak radca prawny czy adwokat.

Wycena skargi kasacyjnej wymaga wcześniejszej analizy akt sprawy i może być dostosowana do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań Twojej sprawy. W pozostałych aspektach, konsultacje dotyczące wyceny skargi kasacyjnej mogą być oparte na podobnych kryteriach co w przypadku wyceny skargi administracyjnej do WSA.

W postępowaniu kasacyjnym przed Naczelnym Sądem Administracyjnym obowiązuje tzw. przymus adwokacko-radcowski. Oznacza to, że strona nie może samodzielnie działać, lecz skarga powinna być sporządzona przez radcę prawnego, adwokata, doradcę podatkowego lub rzecznika patentowego (w przypadku doradcy lub rzecznika jedynie, gdy skarga dotyczy ich obowiązków lub działań). Skarżący przed NSA nie może występować osobiście, lecz jedynie za pośrednictwem profesjonalnego pełnomocnika.

Przymus adwokacko-radcowski wynika z wysokiego stopnia złożoności postępowania kasacyjnego oraz potrzeby zapewnienia profesjonalnego uczestnictwa w rozstrzyganiu spraw prawnych przez wyspecjalizowanych pełnomocników.

Wynagrodzenie

Prawnik prawo administracyjne Warszawa – Cennik

Wynagrodzenie ryczałtowe

Polega na ustaleniu z góry określonej kwoty za wykonanie konkretnego zlecenia.


Wynagrodzenie godzinowe

Kalkulowane według określonej stawki godzinowej oraz czasu poświęconego na prowadzenie sprawy.


Success fee

Wynagrodzenie przewidujące wynagrodzenie podstawowe w połączeniu z premią za korzystny wynik sprawy, tzw. success fee.

Cennik usług

Zasięg – sprawy administracyjne Warszawa

  • Warszawa – Białołęka
  • Warszawa – Bielany
  • Warszawa – Mokotów
  • Warszawa – Ochota
  • Warszawa – Praga Południe
  • Warszawa – Praga Północ
  • Warszawa – Bemowo
  • Warszawa – Rembertów
  • Warszawa – Śródmieście
  • Warszawa – Targówek
  • Warszawa – Ursus
  • Warszawa – Ursynów
  • Warszawa – Wawer
  • Warszawa – Wesoła
  • Warszawa – Wilanów
  • Warszawa – Włochy
  • Warszawa – Wola
  • Warszawa – Żoliborz

Zasięg – sprawy administracyjne metropolia warszawska

  • Piaseczno
  • Otwock
  • Pruszków
  • Wołomin
  • Grodzisk Mazowiecki
  • Mińsk Mazowiecki
  • Ząbki
  • Marki
  • Konstancin-Jeziorna
  • Kobyłka
  • Przasnysz
  • Góra Kalwaria
  • Milanówek
  • Piastów
  • Legionowo
  • Halinów
  • Michałowice
  • Nadarzyn
0
    0
    Twój koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu